Bloggen är flyttad

BLOGGEN ÄR FLYTTAD HIT:
http://noboytoy.wordpress.com/

2013-12-21

Nu går flytten!

Nu har jag tröttnat på alla antifeministiska män och papparättshaverister som anmäler mina blogg-inlägg stup i kvarten. Än mer trött är jag på google, som springer deras ärenden och censurerar vissa av mina inlägg i vissa länder.

Den här bloggen kommer att finnas kvar men från och med nu, bloggar jag här:

http://noboytoy.wordpress.com/

Designverktygen i WP är tyvärr inte lika bra som i blogger och det återstår en del arbete med att få allting på plats i min nya blogg men jag hälsar både gamla och nya läsare hjärtligt välkomna!

Kramar!
/NBT






6 kommentarer:

  1. Lycka till NBT!
    Hoppas du kan göra skillnad och stå upp för dom utsatta och att det blir mer rättvist.

    Kram

    Leroy

    SvaraRadera
  2. En del får inte träffa "Tompten" i år. Det är synd. Dom kanske behöver få det.

    Leroy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Leroy: det är trist att det skall behöva bli "rättvist" mellan heteroföräldrar ang deras barn. Det blir som en tävling för vissa, som måste vinnas, inte för barnens skull, utan för att knäppa den andre föräldern på näsan. Som sagt - mitt emellan står barnen, tragiskt nog.

      Ibland kan det, hur orättvist det än kan tyckas vara, vara bäst att låta barnen få lugn och ro, även om det innebär att de inte får träffa Tompten. Huvudsaken är att "någon" blir väl omhändertagen.

      Radera
    2. Det är som du säger "trist" och mitt emellan står barnet eller barnen. Det är inte huvudsaken att "någon" blir väl omhändertagen. De har rätt att träffa båda sina föräldrar och rätt till sina syskon, faster morbröder och kusiner samt dubbelt så många möjligheter som en fjärmande förälder med obstruktion och myndigheters flagranta utredningar kan försöka försvara som OK.

      Jag börjar tröttna men inser lite hur en del agerar och resonerar.

      En dag så kommer dock barnen att ställa frågor och leta efter bevis och då skulle jag inte vilja stå där utan all den fakta jag har sparat....

      Kram och lycka till med den nya bloggen.

      Leroy

      Radera
  3. Det är inte "trist" det är tragiskt. Det är fel att ett barn "någon" bara kan få rätten att träffa en förälder och alla de andra släktingarna och vännerna kan stängas ute och att myndigheter bara går på det en fjärmande förälder påstår. Man missar att hjälpa barnet få upptäcka andra världar och barnet missar massor av möjligheter för att den som fjärmar snarare hatar än älskar.

    Oberoende av kön.

    Tyvärr.

    Med vänlig hälsning

    Leroy

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Leroy - visst är det tragiskt att många barn inte får lugn och ro pga att deras föräldrar bråkar, oavsett om föräldrarna lever ihop eller ej. Det är alltid barnen som blir lidande och ibland får föräldrar helt enkelt sätta barnen framför sina egna "behov" och sina egna önskemål, oavsett kön på heteroföräldern, i syfte att skapa stabilitet för barnen.


      Radera