Bloggen är flyttad

BLOGGEN ÄR FLYTTAD HIT:
http://noboytoy.wordpress.com/

2012-04-16

Sexuellt umgänge för vem?

Ååh, nu var det nästan att SVD lyckades...men inte ända fram...

Rubriken blev rätt - "fängelse för våldtäkt mot barn", men att i eftertexten påstå att barnet hade "sexuellt umgänge" med barnvåldtäktsmannen, är alldeles för magstarkt för mig.

Vem hävdar att det handlade om "sexuellt umgänge"? Barnvåldtäktsmannen och...?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fangelse-for-valdtakt-mot-barn_7058997.svd

Åhej, SVD, kämpa på! Jag förstår att det är tungt för gammelmedia att vända en gammal skuta fullastad med förövarperspektiv men om ni jobbar lite till, så skall det gå...

Suck..

2 kommentarer:

  1. Jag såg också att de lyckat i sin rubrik. Ska skicka ett grattismail till dem.

    Några som inte lyckas lika bra är Aftonbladet.
    De har en rubrik som lyder "Så ska gubbsjuk slippa bli sjuk gubbe"
    Rubriken leder till en artikel som handlar om att könsjukdomar ökar drastiskt bland äldre personer i USA och man har har gjort en informationsfilm med skojiga sexställningar som riktas till äldre personer. Filmen har väckt uppståndelse i dubbelmoralens hemvist USA naturligtvis, men rubriksättaren har fokuserat på annat.
    Nämligen på mäns välbefinnande.
    Jag förmodar att rubriksättaren endast såg kvinnorna i filmen som redskap för att äldre män, dvs gubbar, ska kunna uppnå detta välbefinnande.

    Jag har skickat ett mail till ansvarig redaktör med en förfrågan om hur man tänkt och vad man vill förmedla med sin rubrik. Jag ber också om info om Aftonbladets målgrupp. Ärligt talat tror jag Aftonbladet enbart riktar sig till skribenterna på Flashback men får jag svar på mina frågor så vet jag snart om det stämmer.
    Jag förutsätter att redaktören svarar, kommunikation med läsarna måste vara viktigt i deras jobb.

    /Tittarstorm

    SvaraRadera
    Svar
    1. SVD lyckas igen med själva rubriken: "pappa våldtog styvdöttrar".
      Tyvärr kallar de det att pappan hade "samlag" med sina döttrar istället för att skriva att han våldtog dem. För vissa av oss är det stor skillnad på ett samlag och en våldtäkt. Men det är ju inga Einsteins vi har att göra med i media, så..?

      http://www.svd.se/nyheter/inrikes/pappa-valdtog-styvdottrar_7069373.svd

      Radera